пʼятницю, 8 травня 2020 р.

10 травня - День матері


 Є у світі одне слово, перед яким усі народи в усі часи схиляють голови – це слово мати. Кожна людина і кожний народ мають свої святині. До цих святинь належить і шанування матері. Мати. Мама. Матуся. Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово. Воно про найближчу, найдобрішу, найкрасивішу і наймилішу людину у світі. Її очі супроводжують дітей у далеких життєвих мандрах, материнська ласка гріє нас все життя аж до старості. Її створив Бог на цій грішній землі для краси і щастя, щоб вона дарувала життя і була продовжувачем роду людського.
  За день до свого народження дитина запитала у Бога:
 - Кажуть, завтра мене посилають на Землю. Як же я буду там жити, адже я така мала та беззахисна?
Бог відповів:
-Я подарую тобі ангела, який буде чекати тебе і піклуватися про тебе.
Дитина задумалася, потім сказала знову:
- Тут на Небесах я лише співаю і сміюся, цього достатньо мені для щастя.
Бог відповів:
- Ангел співатиме і посміхатиметься для тебе, ти відчуєш його любов і будеш щасливою.
- О! Але як я зрозумію його, адже я не знаю його мови? - запитала дитина, пильно дивлячись на Бога. - А що мені робити, якщо я захочу звернутися до тебе?
Бог м'яко торкнувся дитячої голівки і сказав:
- Твій ангел складе твої руки і навчить тебе молитися.
Потім дитина запитала:
- Я чула,що на Землі є зло. Хто захистить мене?
- Твій ангел захистить тебе, навіть ризикуючи власним життям. 
 - Мені буде сумно, тому що я не зможу більше бачити тебе...
 - Твій ангел розповість тобі про мене і покаже шлях, як повернутися до мене. Так що я завжди буду поруч з тобою.
 У цей момент із Землі стали доноситися голоси, і дитина з поспіху запитала:
- Боже, скажи ж мені, як звуть мого ангела?
-Його ім'я не має значення. Ти будеш називати його Мама.
    У травні, коли прокидається від сну природа, коли дзвенить у блакиті пташиний спів, коли травами і квітами замаїться земля, теплий весняний вітер приносить до нас свято – День матері, яке відзначається на Україні в другу неділю травня з 1990 року.
   Свято матері в Україні має триєдину суть. У цей день вшановуємо Матір Божу - Діву Марію, Матір-Україну, рідну матір, що народила нас.
   Ми горді називатися українцями. Поклик рідної землі завжди відчували наші прадіди, діди, батьки, бо де б не був українець, схвилюється аж до сліз, почувши рідне слово мама. Наші матусі - берегині роду українського, його прекрасних символів і давніх звичаїв. Вони зберегли від забуття нашу пісню і думу, нашу історію і волелюбний дух, навчили любити рідну землю, гордитися своїм народом, котрий має таку прекрасну душу. 
  І скільки б не було людині років -  їй завжди потрібна мама. Її любов, ласка, тепло її серця, мудрість її душі. Борг перед мамою не можна виміряти ніякою міркою.
  Кажуть, що людина має ставати на коліна у трьох випадках: щоб напитися води, зірвати квітку для коханої та вклонитися матері.  






СИНІВСЬКА МОЛИТВА
Молюся Вам, єдиний Боже, — Мамо, 
Молитва ця і радісна, й сумна 
В моїй душі, немов у Божім храмі, 
Вночі і вдень із ніжністю луна.

Молюся Вам і кланяюся в ноги, 
Схиляю до землі своє чоло 
За Ваші всі чекання і тривоги, 
Благословіння, віру і тепло.

Матусю люба, хай моя молитва 
Любов’ю втішить серце хоч на мить, 
Нехай його гаряча в грудях битва 
Не ллє сльози і болем не щемить.

Молюся Вам за пісню колискову, 
За ласку, карий погляд і терпець, 
За усмішку Богині сонейкову, 
Й за те, що я молюсь, молюсь тепер…

О Мамо-ненько, цвіте яблуневий, 
Не збитий громом долі і весни, 
Я Вам готовий прихилити небо, 
Щасливі й світлі насилати сни.

Та Ви мені шепочете: “Спасибі, 
Онукам, сину, небо прихиляй, 
А щире материнське диво-сниво 
Не переводь на щастя, не збавляй.

Бо сни мої — одвічна туга й мука, 
Турбота про дітей, про родовід, 
Щоб мали ви любов і щоб розлука 
Не засліпила серце вам і світ”.

Молюся Вашій мудрості, Матусю, 
Ясного слова чистій простоті, 
До нього я душею притулюся — 
До скарбу найдорожчого в житті.

Бо в нім — любов і дім, і подзвін жита, 
Криниця пам’яті і віри джерело, 
Бо в нім — моєї совісті молитва, 
Ріка моя, і човен, і весло…

Молюся Вам, єдиний Боже, — Мамо. 
Молюся, та нічого не молю: 
Ні харчу, срібла-злата, ані краму… 
Живіть лишень! Благаю і велю.

Молюся Вам, єдиний Боже, — Мамо… 
Амінь.
Микола Дмитренко

    Привітайте своїх матусь зі святом.
 Говоріть їм ласкаві слова щодня і щогодини, любіть їх, турбуйтеся про них, де б не були ви. 
  

  До Дня матері в бібліотеці підготували виставку-галерею "І молодую, і в літах тебе прославим у віках", на якій відображений образ матері в живописі. 







Немає коментарів:

Дописати коментар