Навесні 1884 року в мистецькому житті Києва сталася подія, значення якої оцінили не відразу. Сюди приїхав молодий  двадцятивосьмирічний Михайло Олександрович Врубель - студент Петербурзької Академії мистецтв. 
  Художник взяв участь у  реставрації стародавніх розписів  Кирилівської церкви. Митцем були виконані роботи з оновлення 150 фрагментів стародавніх фресок і створені 4 нові композиції на місці втрачених.  
 В Києві М. Врубель сформувався як художник. Саме в Києві Врубель винайшов і усвідомив власний метод малювання, власну техніку.
 Перша ж проба Врубеля — зображення архангела на одному з стовпів церкви — викликала загальне схвалення. 
 По-своєму прекрасна й  піднесено-скорботна сцена "Надгробного плачу", виконана в традиціях давньоруського мистецтва та побудована на контрасті плавних рухів трьох ангелів, які похилилися в скорботі й нерухомості біля тіла Христа. Ця сцена вражаюче передає глибину людського горя.
 У Кирилівській церкві Михайло Врубель також створив фреску "Пророк Мойсей" (1885).  Причому художник вирішив, що це має бути не бородатий старець (як у Мікеланджело), а безбородий юнак, на тій підставі, що пророкувати Мойсей почав ще змолоду.
 Найдосконаліший витвір М. Врубеля київського періоду - вівтарний образ "Богоматір з немовлям", написаний ним для Кирилівської церкви у Києві. За модель для цього образу, оповитого  незвичайною і водночас  земною скорботою, була дружина професора Прахова — Емілія Львівна, глибоко симпатична Врубелеві. Традиційній темі "мадонни" — материнської любові та страждання — надано звучання, яке мовби віддзеркалює біль і тривоги епохи. 
 Фантазія художника в ті роки народила акварельну композицію "Східна казка". Це — своєрідна живописна паралель до надзвичайно барвистого світу з арабського фольклору. 
 Цей унікальний альбом познайомить вас з життєвим та творчим шляхом Михайла Врубеля -  одного із самих загадкових і геніальних художників, твори якого витримали іспит часу і тепер працюють на вічність.
 В розділі "Троїцька Кирилівська церква" докладно описано про складну і відповідальну  роботу Михайла Врубеля з реставрації  фрескового живопису ХІІ століття Кирилівської церкви.
   З цієї книги ви дізнаєтесь про  найдосконаліший витвір Врубеля київського періоду - вівтарний образ "Богоматір з немовлям", написаний ним для Кирилівської церкви  у Києві, який оточений таємницею і скандалом.
 В музеї російського мистецтва в Києві знаходиться чарівна перлина -  картина "Дівчина на тлі персидського килима", створена в київський період творчості М. Врубеля (1886). 
Написано її з натури. Художникові позувала Маня Дахнович, донька власника позичкової каси у Києві.
  До відомої серії етюдів квітів, створених художником у київський період творчості, належить акварель "Орхідея".
 "Ангел з кадилом та свічкою" - один з ескізів невтілених розписів Володимирського собору в Києві, які за духовною глибиною і священним тремтінням порівнюють із органною музикою Баха і трагічною силою опер Вагнера.
    Ми пишаємося тим, що маємо можливість приходити у Кирилівську церкву, Київський національний музей російського мистецтва, Київську картинну галерею, аби бачити на власні очі шедеври, створені видатним художником, насолоджуватись ними й подумки вклонятися майстрові.
    А ми запрошуємо вас відвідати виставку -ювілей "Михайло Врубель і Київ". 
  Приходьте! Знайомтесь з творчістю неперевершеного майстра, яка заворожує і полонить!







 
Немає коментарів:
Дописати коментар