Навесні 1884 року в мистецькому житті Києва сталася подія, значення якої оцінили не відразу. Сюди приїхав молодий двадцятивосьмирічний Михайло Олександрович Врубель - студент Петербурзької Академії мистецтв.
Художник взяв участь у реставрації стародавніх розписів Кирилівської церкви. Митцем були виконані роботи з оновлення 150 фрагментів стародавніх фресок і створені 4 нові композиції на місці втрачених.
В Києві М. Врубель сформувався як художник. Саме в Києві Врубель винайшов і усвідомив власний метод малювання, власну техніку.
Перша ж проба Врубеля — зображення архангела на одному з стовпів церкви — викликала загальне схвалення.
По-своєму прекрасна й піднесено-скорботна сцена "Надгробного плачу", виконана в традиціях давньоруського мистецтва та побудована на контрасті плавних рухів трьох ангелів, які похилилися в скорботі й нерухомості біля тіла Христа. Ця сцена вражаюче передає глибину людського горя.
У Кирилівській церкві Михайло Врубель також створив фреску "Пророк Мойсей" (1885). Причому художник вирішив, що це має бути не бородатий старець (як у Мікеланджело), а безбородий юнак, на тій підставі, що пророкувати Мойсей почав ще змолоду.
Найдосконаліший витвір М. Врубеля київського періоду - вівтарний образ "Богоматір з немовлям", написаний ним для Кирилівської церкви у Києві. За модель для цього образу, оповитого незвичайною і водночас земною скорботою, була дружина професора Прахова — Емілія Львівна, глибоко симпатична Врубелеві. Традиційній темі "мадонни" — материнської любові та страждання — надано звучання, яке мовби віддзеркалює біль і тривоги епохи.
Фантазія художника в ті роки народила акварельну композицію "Східна казка". Це — своєрідна живописна паралель до надзвичайно барвистого світу з арабського фольклору.
Цей унікальний альбом познайомить вас з життєвим та творчим шляхом Михайла Врубеля - одного із самих загадкових і геніальних художників, твори якого витримали іспит часу і тепер працюють на вічність.
В розділі "Троїцька Кирилівська церква" докладно описано про складну і відповідальну роботу Михайла Врубеля з реставрації фрескового живопису ХІІ століття Кирилівської церкви.
З цієї книги ви дізнаєтесь про найдосконаліший витвір Врубеля київського періоду - вівтарний образ "Богоматір з немовлям", написаний ним для Кирилівської церкви у Києві, який оточений таємницею і скандалом.
В музеї російського мистецтва в Києві знаходиться чарівна перлина - картина "Дівчина на тлі персидського килима", створена в київський період творчості М. Врубеля (1886).
Написано її з натури. Художникові позувала Маня Дахнович, донька власника позичкової каси у Києві.
До відомої серії етюдів квітів, створених художником у київський період творчості, належить акварель "Орхідея".
"Ангел з кадилом та свічкою" - один з ескізів невтілених розписів Володимирського собору в Києві, які за духовною глибиною і священним тремтінням порівнюють із органною музикою Баха і трагічною силою опер Вагнера.
Ми пишаємося тим, що маємо можливість приходити у Кирилівську церкву, Київський національний музей російського мистецтва, Київську картинну галерею, аби бачити на власні очі шедеври, створені видатним художником, насолоджуватись ними й подумки вклонятися майстрові.
А ми запрошуємо вас відвідати виставку -ювілей "Михайло Врубель і Київ".
Приходьте! Знайомтесь з творчістю неперевершеного майстра, яка заворожує і полонить!
Немає коментарів:
Дописати коментар